Fotograf za venčanje: Filmski momenat sa... Elenom Lazuli

AUTOR Milica Ivanović

Fotografije sa venčanja su nešto što ostaje zauvek. One su večne... Njima se vraćamo iznova i iznova kako bismo ponovo proživeli dan u kom smo slavili ljubav i tu sreću podelili sa nama dragim ljudima. U današnjoj inspiraciji imali smo prilke da popričamo sa Elenom Lazuli. Elena iza svog objektiva iznova pravi nove priče koje kao svoju glavnu vodilju imaju ljubav. Šta je otkrila samo za naš portal pročitajte u nastavku.


Da li je fotografisanje venčanja nešto što vas je oduvek zanimalo? Na koji način ste se otisnuli u ovu krajnje zanimljivu profesiju?

Oduvek sam se divila umetnosti uopšte. Kada sam bila mala bila je to muzika i slikarstvo. Sa godinama je muzika ostala iako se pogled i pristup istoj menjao, a slikarstvo je zamenila fotografija. Kada sam krenula da istražujem svet fotografije, nisam planirala da mi ona bude profesija. Radila sam to iz čiste ljubavi, igrala se i istraživala razne pravce i mislim da je to jedan od razloga što sam sada uspešna u njoj.

Šta je za vas ljubav i gde pronalazite inspiraciju za istu?

Ljubav je svuda oko nas. Ona je smisao života. Kada radite nešto iz ljubavi, radite to sa strašću i puni života. Inspiracija je zaista nepresušna. Od prirode do raznih umetničkih dela, filmova, kao i ljubavi između ljudi koje srećemo, dece i životinja.



Vaše fotografije su poput scene iz nekog filma? Koji je to stil koji negujete i na koji način se razvijao tokom godina?

Upravo takav stil negujem - filmski. Pričanje priče. Fotografije koje nam ostaju su svetlom zabeleženi trenuci koji bi u suprotnom otišli u zaborav. Moja ideja je da mladenci kroz fotografije prolaze kao kroz scene iz nekog filma - njihovog filma.

Koliko su detalji bitan aspekt jedne fotografije? Na koji način se trudite da predstavite ono što i samim mladencima promakne?

Detalji čine sve potpunijim, oni nam pomažu da se izrazimo. Mlade provode mnogo vremena planirajući dan venčanja. Od savršene haljine i cipela, preko mesta na kojem će se sve održati kao i njegove dekoracije, pa sve do najsitnijih detalja poput parfema koji će taj dan nositi, do svakog slova na pozivnicama... Fotografije detalja su poput šlaga i jagode na vrhu torte - doprinose lepoti sveukupnog događaja.



S’obzirom da se u vašem portfoliju mogu naći crno bele ali i fotografije u koloru, šta biste rekli, koje preferirate? Na koji način se razlikuju?

Sa godinama definitivno više cenim i preferiram crno bele fotografije jer prikazuju čistu emociju. Naravno, volim i fotografije u boji - one mogu realnije da prikažu kako je sve izgledalo, ali nam nekad i te boje odvuku pažnju od suštine. U svemu se trudim da tražim balans pa tako i u fotografiji.

Postoji li neki savet za hvatanje tih spontanih trenutaka? Koliko je mladencima lakše kada samom fotografisanju prethodi razogovor, upoznavanje sa fotografom i na koji način im to pomaže da se opuste?

Mislim da je izuzetno važno da prethodi razgovor i upoznavanje sa mladencima jer ste u suprotnom stranac pred kojim oni treba da se opuste i budu svoji što retko kad dolazi prirodno pred strancima. Zahvaljujući tehnologiji, mladenci i fotografi se mogu čuti i upoznati preko "Skype"-a i sličnih platformi ukoliko nije moguće drugačije pre samog venčanja.

Lično volim da upoznam mladence sa svojim načinom rada i savetujem kako najlakše da se opuste pred kamerom. Mislim da su najviše stegnuti jer misle da treba da poziraju i da glume. Sve što tražim od njih jeste da budu svoji jer će na taj način imati pravu uspomenu.


Šta je to što najviše volite u fotografiji za venčanje? Koji su neki od izazova sa kojima se susrećete?

Najviše volim tu energiju ljubavi i uzbuđenja. Ona mi daje inspiraciju. A izazov je uvek isti - kako da što vernije, a opet što zanimljivije zabeležim taj dan.

Na koji način teče izrada fotografija? Da li ostajete verni originalu ili više pažnje posvećujete obradi i korektivi?

Ostajem verna originalu. Zaista retko kada pribegnem manipulaciji nečega u Photoshop-u. S druge strane, dosta pažnje pridajem bojama i tonovima fotografije kako bi nakon obrade sve podsećalo na film.

Možete li nam izdvojiti vaš omiljeni deo dana i lokaciju za snimanje?

Omiljeni deo dana za fotografisanje - zlatni sat (sat vremena pred zalazak ili izlazak suca). A što se lokacija za fotografisanja tiče, volim fotografisati u gradovima, zanimljivim ulicama, na krovovima i pored lepih istorijskih objekata.



Savet za naše mladence?

Hmm... Pa savetovala bih mladencima da organizuju venčanje na svoj način, da budu kreativni i da se ne ograničvaju nametnutim stvarima.. Danas ima toliko inspirativnih stranica, toliko mogućnosti da se napravi nešto drugačije i za pamćenje. Savetujem im da budu svoji i da sveukupnom organizacijom venčanja ispolje sebe.I ako su u mogućnosti, neka iskoriste dostupnost ljudi koji im u tome mogu pomoći.