Fotograf za venčanje: Foto perspektiva sa... Darijom Dželetović

AUTOR Milica Ivanović

Koliko se zaista fotografija venčanje razlikuje od ostalih stilova? Da li je svetlo presudno za dobru fotografiju kao i koje kolor palete se najbolje uklapaju? O svemu ovome imali smo priliku da popričamo sa Darijom Dželetović, zaljubljenikom u svoj posao koja veštinom da prepozna i zapaža osećanja drugih neprimetno beleži ključne kadrove kao što kaže "jedne velike životne raskrsnice ". Šta je Darija otkrila za našu platformu o svim ovim, ali i drugim pitanjima , pročitajte u sledećem intervjuu.


Čime ste se vodili kada ste uplovili u ovu karijeru? Šta vas je to privuklo ka profesionalnoj fotografiji budući da su vaši počeci bili vezani za svet modelinga?

Zapravo moji počeci su vezani za glumu, ali smo ubrzo otkrili da mi generalno scena stoji. Tako sam bila i u ulozi voditelja, reportera zatim i urednika, dok je modeling uvek bio usputan. Uvek sam brzo napredovala i nadmašivala samu sebe... Sve u svemu, bila sam vezana za kameru od malih nogu. Nakon 10ak godina, više me ništa nije ispunjavalo i počela sam da se mešam u poslove iza kamere sa svojim zamislima i idejama. Pokušavala sam da prenesem svoju viziju, a kada god bih uspela, svi su bili i više nego zadovoljni pa sam tako postala multipraktik. Tada sam shvatila da me nikada nije ni privlačila usmerena pažnja, da je to bio period deteta u meni koje ne zna da ima mnogo lepših načina kojim može da iskaže sebe i svoju emociju. Tek tada su na scenu nastupila moja dela.

Kada fotografišete venčanja šta vidite kao glavni cilj? Naravno da mladencima pružite taj poseban osećaj je na listi prioriteta, ali šta je to što vas pokreće da fotografišete takve trenutke, ostanete kreativni i strastveni oko toga?

Ispred svega stoji moja empatija, ako mogu tako da se izrazim… Baš skoro me je jedna klijentkinja jako dobro procenila rekavši: “ja tačno znam zašto su tvoje fotografije takve kakve jesu. Ti vidiš pa I fotografišeš druge onako kako bi volela da neko vidi i fotografiše tebe!” I iskreno, ovaj komentar je pun pogodak, koji me je dodatno usidrio. I ovom prilikom veliko hvala na tome! Prema svojim klijentima se u svakom delu naše saradnje ophodim upravo onako kako bih ja volela da se neko prema meni ophodi. Inače posedujem veštinu da zapažam osećanja drugih I to je ono što mi olakšava da prepoznam I zabeležim ključne kadrove, tj momente. Da bih ovaj cilj ostvarila, uvek težim da ih pre velikog dana, upoznam I zađem dublje u njihova bića, koliko god mi dozvole.

Možete li nam otkriti vaš omiljeni deo dana za fotografisanje?

Mmm, ovo je već malo teže pitanje. Moram priznati da zavisi od emocije. Moj omiljeni deo dana je najemotivniji deo. To varira od subjekta ili objekta koji su u fokusu J


Iz ugla profesionalca, koliko tehničke stvari poput svetla, boja i senki doprinose krajnjem utisku dobre fotografije?

Ja zaista imam tu sreću da većina mladenaca dođe sa izjavom, mi smo oduševljeni, verujemo ti, radi šta god poželiš, ili sa izjavom, ništa nas ne zanima, samo iskreni trenutak I jaka emocija, što je I razlog što smo došli kod tebe, neka je I mutno I mračno, samo da je iskreno! Tako da, zbog ovog stava koji sam probudila u svojim klijentima, nemam previše problema sa tehnikom. Ali, sa druge strane, ja sam perfekcionista I volim da dam maksimum od sebe koliko god je to moguće tako da gledam da ispunim i tehničke uslove, ako sam u prilici. Uglavnom mi se mladenci u toku planiranja svog velikog dana javljaju sa pitanjem “Šta je bolje za fotografiju?”, nekada je to dekoracija, svetlo, boje, nekada čak I odabiram uži izbor venčanice kada ne mogu da odluče J Ali eto, ako bih morala nešto da odvojim, fotografija je ipak “slikanje svetlom” bez koga fotografija ne postoji. Tako da, prepoznati dobar izvor svetla je pola posla I najviše od svih faktora utiče na krajnji rezultat.



Pored venčanja, fotografišete i druge posebne trenutke poput krštenja ili dečijih rođendana. Na koji način se sam pristup fotografisanja razlikuje od ostalih stilova?

 

Tako je, fotografišem sve lepe događaje na zahtev zainteresovanih. Tu su dečiji rođendani, krštenja, trudnice, novorođene bebe… Nema apsolutno nikakve razlike u samom pristupu, osim što za wedding fotografiju ima više detalja, traje duže I sve je mnogo kompleksnije. Uostalom, venčanje se posmatra kao jedan neponovljivi dan u životu I ne venčavaju se samo mladenci već dve porodice pa je intenzitet emocija neuporediv sa bilo kojom drugom prilikom. Kada fotografišem I snimam venčanje, ne gledam na to kao na proslavu već na jednu veeeliku raskrsnicu života. Tu bi moglo da parira fotografisanje tek rođene bebe. Ali pristup je opet isti, detalji u kojima se krije emocija.



Koliko se vaše prisustvo oseća na venčanju? Kako pomažete mladencima da ostanu fokusirani i možda razbiju tu pozitivnu tremu na samom shootingu?

Moje prisustvo kao fotograf se ne oseća uopšte. Jednim mladencima sam fotografisala I snimala celu svadbu, onda njihovoj drugarici pa njihovom kumu I na kraju sestri. Svi su me već znali I znali su šta da očekuju, a onda mi je to društvo dalo nadimak Senka. Kažu “uvek si tu negde, al niko te ne primeti I ne oseti!” To mi je I cilj, da ljudi budu prirodni, spontani I opušte, rasterećeni kao da ih niko ne gleda I kao da niko nije tu! Sa druge strane, nevezano za moj posao, zaista se trudim da pomognem mladencima u svim prilikama u kojima je potrebno, da budem pre svega čovek a ne samo jedan od zaposlenih tog dana koji tu pravi gužvu. Nikada nisam samo neko ko odrađuje svoj posao, ja sam tu I gost I prijatelj, koji je pritom trezan I prisebniji od drugih, tako da sam imala nebrojano prilika da budem neko ko je “izvukao situaciju”. Moj uspeh u tome dokazuju brojni komentari koje delim na internet mrežama, poruke I zahvalnice koje dobijam nakon uspešne saradnje.


Koliko se sezonska venčanja razlikuju? Šta vidite kao karakteristično za jedno zimsko, a šta za jedno letnje venčanje?

Ne razlikuju se venčanja zbog doba u kome se organizuju. Razlikuju se ljudi. Ne bira sezona mladence nego mladenci sezonu. Za zimsku sezonu se u većini odluče oni koji žele manje pažnje, koji žele intimnije I zatvorenije venčanje, oni koji ne žele crkvenu ceremoniju I ostale tradiocionalne momente. To su uvek svedenije ili skromnije proslave venčanja, dok se leti slavi skoro uvek megalomanski u svakom smislu J

Svako venčanje je neponovljivo. Ipak možete li, iz ugla profesionalnog fotografa, reći malo više o tome koje su kolor palete najzahvalnije na fotografijama i komplementarno funkcionišu najbolje?

Ja sam uvek za prirodne tonove. Iz mog ugla kao fotografa i dizajnera, tu nema greške! Naravno I sve ostale boje su zahvalne ali već zavisi kako se kombinuju u skladu sa momentima, svetlom, materijalima itd. Zato je dobro ako želite nešto vanredno, stilski, da ostavite taj deo posla profesionalcima, da ne radite sami nešto gde je zaista bitno znanje I iskustvo, ako već niste baš prirodni talenat J


Savet za naše mladence?

Savet mladencima jeste da ne dozvole sebi da zaborave da je to dan koji oni organizuju u službi svoje proslave, svoje ljubavi I da je to neponovljivi dan kao I da su svi momenti nepovratni. Savetujem ih da dobro odrede svoje prioritete. I budu svesni da imaju pravo, da je izbor njihov I da su oni “gazde” …I kako kažu, “mlade, postoje samo 3 stvari koje vam ostaju posle svadbe muž, burma I fotografije!” J